Sportvasten dag 1

Normaal ontbijt ik vrijwel iedere dag met 2 crackers met hagelslag, een plak ontbijtkoek en een glas melk. Op de eerste dag van het sportvasten, de mildste dag, is dat toch anders. Het ontbijt bestaat uit 2 stuks fruit, een glas vers geperste jus d’orange en de eerste supplementen. Eigenlijk valt dit ontbijt zwaarder op de maag dan m`n normale ontbijtje, honger heb ik dus niet gehad.

DSC_0155

Tussen de lunch en het ontbijt in heb ik verder een wit poedertje opgelost in een halve liter water, hier zit verder geen smaak aan, maar je moet het niet te snel drinken, want dan schijn je een tintelend gevoel te krijgen. Blijkbaar heb ik het in het juiste tempo gedronken, want voor mij geen tintelende sensatie.

De lunch was een bak gemengde sla met wat tomaten en een eigen gemaakte dressing. Als “toetje” 50 gram pistache nootjes. Allemaal prima weg te krijgen en met de supplementen en weer een halve liter water+poedertje heb ik het honger gevoel weg kunnen houden tot het einde van de middag. Eigenlijk niet anders dan normaal.

Het halve uurtje gecontroleerd sporten heb ik voor de avondmaaltijd gedaan. Vandaag gekozen voor de roeitrainer. Hoewel ik al enige tijd de roeitrainer niet heb aangeraakt, ging het me redelijk af, ik had m`n hartslag goed onder controle.

Screenshot_2016-03-09-22-58-07

Wel had ik na het roeien wat last van puddingbenen. Normaal heb ik ook wel eens last van instabiliteit in de benen, laten we dat winegum benen noemen, maar dit was toch even voorzichtig doen. Onderweg naar huis vanaf de sportschool verdween het instabiele gevoel gelukkig weer en kwamen m`n winegum benen weer terug 🙂

Thuis aangekomen was het tijd voor de avondmaaltijd. Wederom dezelfde supplementen en weer een halve liter poederwater. Daarnaast 200gr gewokte groentes met wat sambal, mosterd en kerrie, geserveerd met een beetje rijst. Als toetje wederom 50 gram pistache nootjes.

DSC_0156

De eerste dag is me in ieder geval meegevallen, maar om eerlijk te zijn was deze dag ook niet echt een uitdaging. Dag 2 wordt ongetwijfeld zwaarder. De urine-strip gaf al de eerste kleine verkleuring aan en in vergelijking met gisteren woog ik 1,5 kilo minder. M`n buikomtrek is 1 cm minder geworden, maar ik merk dat dit moeilijk nauwkeurig te meten is.

Tot morgen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*